I slutet av del två skriver Carlgren och Marton om hur en lärare ska få klssen att ligga på samma nivå när man har klassundervisning så att inte glappet mellan barnen blir så stort. De skriver att lärarna ger barnen så kallade beting så att dom har uppgifter att göra på lektionerna, och är man inte färdig då får man ta hem och göra färdigt sina uppgifter.
För att minska glappet mellan eleverna behövs mer extra hjälp till eleverna under lektionen med hjälp av till exempel en elevassistent. Då kan eleverna som har det lite svårare att hänga med på lektionerna få en chans att komma i kapp.
Reflektion 3, inlägg 2
16 years ago
No comments:
Post a Comment