
I en artikel i Göteborgsposten den 9 april 1998 sa Jan Björklund som var folkpartiets vice ordförande att han tycker att eleverna ska ha mera läxor i skolan.
Längre ner på sidan skriver Carlgren och Marton " Att ge läxor är ett pedagogiskt arrangemang , ett möjligt metodiskt inslag i skolarbetet. Det torde vara synnerligen lätt att inse att " mer läxor" inte med nödvändighet är en fördel."
Jag håller med, bara för att man får mer läxor betyder det inte att man lär sig mer. Då tycker jag att det är mycket bättre att få mindre läxor men att eleverna lägger ner energi på dem och verkligen lär sig något. I stället för att få massa läxor och stressa sig igenom dem och bara göra dem halvdant.
No comments:
Post a Comment