På sidan 206 i Carlgren& Marton skriver dem om att det har varit tal om att låta de barnen som har lätt för sig i skolan gå i en egen klass. Detta tycker jag verkar helt fel då skulle ju den andra klassen med de barnen som tar lite längre tid på sig att lära sig, bli någon storts särklass? Man ska väl inte göra glappet större än vad det redan är mellan vissa elever. Jag tycker jag verkar vara en riktigt dålig idè som bara gynnar de barnen som redan är duktiga i skolan.
No comments:
Post a Comment